top of page

פעילות יתר של בלוטת התריס הינה מחלה המתבטאת כעודף הורמוני תריס טירוקסין (T-4) וטריודוטירונין (T-3) בדם, וכתוצאה מכך ירידה ניכרת ברמת ה- (TSH (Thyroid Simulating hormone.

קיימות מס' סיבות שיכולות להוביל תופעה הזו :

פעילות יתר של בלוטת התריס עקב מחלת גרייבס: Graved Disease

מדובר בדלקת המתבטאת כפעילות יתר של בלוטת התריס כתוצאה  מהליך פנימי בו מעורבת מערכת החיסון והיא זו המהווה את בסיס הבעיה. שבעת התסמינים השכיחים הינם:

1) דופק מואץ / לא סדיר (טכיקארדיה)

2) חום והזעות

3) כאבי ראששלא היו קודם למחלה / כאבים באזור גלגל העין

4) פעילות מעיים מוגברת לצד ירידה במשקל

5) רעידות

6) עצבנות

7) כאבי מפרקים

הטיפול בתזונה, דיקור יפני וצמחים מבוסס על בדיקות הדם של המטופל והמלצת הרופא המטפל. באמצעות הצלבת המידע וההמלצות שהתקבלו מוחלט האם לטפל תחילה בתרופות קונבנציונליות ולשלב טיפול טבעי במקביל אליהן ולא במקום, או שהמצב אינו חריף באופן שמסכן את המטופל, וניתן לנסות שיטות טבעיות תחילה ולהתחיל טיפול קונבנציונלי רק בהיעדר שיפור.

על אף שלא תמיד ניתן להימנע מטיפול תרופתי בהתחלה, חשוב לזכור כי טיפול זה חשוב ומציל חיים אך איננו מתייחס למקור הבעיה. מרפאה זו מציעה הסתכלות כוללת על גורמי התחלואה של כל מטופל באופן נפרד ואישי בשאיפה לעבוד על הגורם שהביא מלכתחילה להתפרצות, ובכך להפחית את הסיכויים להתפרצויות של מחלות אחרות בעתיד. טיפול זה יכלול תשאול מקיף על אורח החיים מבחינת סטרס, תזונה, סביבה ויחסים.

כאשר מוצאים את הגורם, ניתן לייצר סביבה מיטיבה יותר בגוף ובכך "להשקיט" גנים מעוררי מחלה, ואפיגנטיקה מיטיבה.

דלקת בבלוטת התריס - תאירואידיטיס

זוהי דלקת שכיחה אחרי לידה, בדר"כ מופיעה עד 3 חודשים לאחריה. דוגמאות באשר לאיפיונים של דלקת זו הינה שקיעת דם מוחשית בבדיקו דם (ESR), רגישות / כאב באזור הצוואר, נפיחות של בלוטת התריס, הזעות, ירידה במשקל וחום, בעיקר בשעות הערב - כל אלו ללא מעורבות של העיניים. מצב זה דורש מעקב אצל אנדוקרינולוג והאמת טיפול בהתאם לחומרת המצב.

בניגוד לפעילות יתר של בלוטת התריס על רקע מחלת גרייבס, דלקת זו בדומה לדלקות ויראליות עשוי לחלוף גם מעצמו אך יש לשים לב שמצב זה לא הופך לתת פעילות קבועה של בלוטת התריס ואם כן - לטפל בהתאם.

למידע נוסף על אופי הטיפול לחצו כאן.